Eenmaal gestart met een zaak, informeert wij jouw klant op diverse manieren en op meerdere momenten over de openstaande vordering. Dit begint vaak met een e-mail en kan worden opgevolgd door telefonische herinneringen (via sms en/of belrobot) of het versturen van een brief. Jij hebt de vrijheid om zelf te beslissen welke communicatiemiddelen je inzet en wat de doorlooptijd van het traject moet zijn. Bovendien kun je het gehele proces nauwlettend volgen via het ons platform.
Minnelijk incassotraject.
bij OpenstaanVorderingen.nl onderscheidt zich doordat jij als gebruiker de volledige controle behoudt. Als jouw klant tussentijds contact opneemt en beloftes doet of een betalingsregeling wil treffen, kun je het incassotraject (tijdelijk) pauzeren of aanpassen aan de gemaakte afspraken. Als de klant deze afspraken niet nakomt, kun je met één druk op de knop het incassotraject hervatten.
DE Communicatie
De communicatie met jouw klant over openstaande facturen wordt ook gefaciliteerd via ons platform. Tijdens de incassoprocedure kun je op factuurniveau met de schuldenaar communiceren over de openstaande bedragen.
Het incassotraject via ons platform is niet alleen eenvoudig te starten en te volgen, maar biedt ook de mogelijkheid om het communicatieproces met jouw klant te vergemakkelijken. Normaal gesproken wordt het incassotraject binnen 30 dagen afgerond. Als de klant op dat moment de facturen nog niet heeft voldaan, heb je de optie om de zaak over te dragen aan een gerechtsdeurwaarder. Het dossier dient als wettelijk bewijs dat je alle vereiste stappen hebt ondernomen en de klant voldoende tijd en gelegenheid hebt geboden om de facturen te betalen.
In slechts vier eenvoudige stappen start je een incassozaak via OpenstaandeVorderingen.nl:
- Account aanmaken
- Vul de gegevens in van de debiteur
- Vul de de openstaande facturen in
- Start het incassotraject